‘Sgt. Pepper’ s Musical Revolution ‘Review: Beatles Doc descompune Expert șapte dintre melodiile strălucitoare ale trupei

The Beatles, în interiorul Sgt. Pepper' s Lonely Hearts Club Band LP

nici o poveste, nici un film nu poate surprinde fenomenul Beatles. Dar, în mod colectiv, aceste examene oferă o perspectivă asupra impactului trupei asupra muzicii și culturii.

aceasta este provocarea când vine vorba de albumul de referință al Beatles “Sgt.Pepper’ s Lonely Heart ‘s Club Band”, care sărbătorește 50 de ani de la lansare – și al 50-lea an în care a uimit pasionații de muzică. Thinkpieces și omagiile aduse albumului revoluționar au fost în știri în ultima vreme, încercând să surprindă cât de inovator și important a fost pentru scena muzicală. Numit numărul 1 pe lista celor mai mari 500 de albume din toate timpurile A Rolling Stone,” Sgt.Pepper ‘ s ” a ocupat topurile timp de 15 săptămâni în SUA și 27 în Marea Britanie, cu alte cuvinte, a fost și este încă o afacere mare.

READ MORE: 10 documentare muzicale grozave pe care le puteți transmite chiar acum

documentarul special PBS “Sgt.Pepper ‘ s Musical Revolution” oferă o singură piesă puzzle-ului geniului albumului. Documentul îl prezintă pe compozitorul, autorul și istoricul muzicii Howard Goodall ca ghid turistic al misterelor muzicale prin șapte dintre melodiile legate de albumul “Sgt.Pepper”. În timp ce seria oferă un context istoric și povești distractive despre ceea ce a inspirat fiecare melodie, este analiza lui Goodall și biți de sesiuni de înregistrare inedite anterior, care diferențiază cu adevărat acest film și oferă o fereastră în procesul creativ dureros al Beatles.

The Beatles, revoluția muzicală a sergentului Pepper

The Beatles, “Sgt. Revoluția muzicală a lui Pepper”

PBS

Popular pe IndieWire

obosit de spectacole care au suferit ca urmare a concertelor prea zgomotoase, asemănătoare circului, Trupa a renunțat definitiv la turnee în 1966. După ce au luat câteva luni pentru a se decomprima și reîncărca, s-au întors la studio pentru a crea un album cu melodii atât de complexe și artistice produse, compuse și aranjate încât nu ar exista nicio modalitate de a le interpreta pe deplin în direct. Acest obiectiv a dat un impuls unora dintre cele mai nebunești, mai dificile și mai ample tehnici de înregistrare folosite pentru a face un album vreodată la acea vreme.

după cum știu beatlemaniacii înverșunați, nici “Strawberry Fields Forever”, nici “Penny Lane” nu au fost incluse pe lansarea originală a albumului, ci au fost lansate în schimb ca o dublă față A înainte de LP. Cu toate acestea, ambele piese fac parte din ADN — ul “Sgt.Pepper ‘s” și poartă multe dintre temele sale — cum ar fi copilăria-și tehnici inovatoare. Din fericire, documentarul pune accentul pe aceste două melodii retroactiv, la fel cum remixurile speciale sau edițiile de lux ale “Sgt.Pepper ‘s” le vor include ca piese bonus.

Howard Goodall, revoluția muzicală a sergentului Pepper

Howard Goodall, “revoluția muzicală a sergentului Pepper”

Tom Howard / PBS

pentru fiecare dintre cele șapte melodii, filmul creează lecții de capsulă în care Goodall urmărește originile narațiunii melodiei și alte istorii conexe. Dar apoi vine fascinanta scufundare profundă în partea tehnică a melodiei în sine. Meritul îi revine lui Goodall și scriitorilor pentru claritatea prin care este capabil să transmită fiecare bucată de informații, fie că este vorba de ajutoare vizuale sau demonstrații muzicale pentru a izola anumite părți ale compoziției.

filmul demistifică anumite tehnici, cum ar fi modul în care Lennon a sunat mai tânăr la “Lucy in the Sky with Diamonds”, utilizarea compoziției aleatorice cu o orchestră de 40 de piese, modul în care Henry calul și-a primit valsul “fiind în beneficiul Domnului. Zmeu ” și ce melodie modală a adus “pleacă de acasă.”Aruncând cuvinte precum Mellotron, polifonie, “teen taal” și multe altele, Goodall oferă cele mai goale definiții, dar nu se împotmolește cu terminologia explicativă excesivă, preferând să demonstreze conceptele. Înțelegerea faptului că publicul său sofisticat are o serie de cunoștințe, dar nu prea prostește ideile creează o conexiune eficientă cu privitorul.

CITESTE MAI MULT: PBS va supraviețui probabil, dar propunerea lui Trump lovește posturile care îi deservesc pe susținătorii săi din mediul Rural cel mai greu

înregistrările de știri sunt folosite cu ușurință și Niciun vorbitor nu pare să-și dea seama de impactul albumului sau al melodiei. Goodall este singurul expert care cântărește, iar efectul este intim și conspirativ. Este un ton interesant de stabilit, deoarece celebrarea Beatles este globală și, prin urmare, pare că ar trebui să fie o experiență comunitară.

Sgt. Pepper ' s Lonely Hearts Club Band cover

“Sgt. Pepper ‘s Lonely Hearts Club Band” cover

PBS

acesta este locul în care regizorul Francis Hanly și producătorii Jonathan Clyde și Martin Smith nu reușesc. Este de înțeles din cauza constrângerilor de timp că documentarul a trebuit să se limiteze la discuția a doar șapte melodii — deși fanii ar sta fericiți prin mai multe — dar filmul este extrem de dezechilibrat. Este foarte greu cu contextul de la început despre starea de spirit a Beatles în ceea ce privește turneele și modul în care a început albumul. Dar odată ce cele șapte melodii sunt disecate, filmul se termină brusc cu doar câteva cuvinte plăcute de Goodall, încercând să unească toate lecțiile într-una singură.

oferirea unui context despre modul în care toate aceste tehnici inovatoare și povești imaginative au fost primite de public sau de alți muzicieni imediat după lansarea albumului ar fi fost un final mult mai satisfăcător. Acesta este un film care explică procesul meticulos de a crea melodii pentru a crea un album armonios din punct de vedere auditiv și tematic. Este păcat că producătorii nu au imitat această considerație atunci când au construit acest documentar. Finalul grăbit nu lasă privitorul să dorească mai mult, mai degrabă privitorul se simte înșelat.

grad: B

“revoluția muzicală a sergentului Pepper” se difuzează sâmbătă, 3 iunie la 8 p.m. pe PBS. Urmăriți un trailer pentru specialul de mai jos:

rămâneți la curent cu cele mai recente știri TV! Înscrieți-vă pentru newsletter-ul nostru de e-mail TV aici.